Szlakiem św. Stanisława Kostki

wpis w: Aktualności | 0

Młodzi z KSM Diecezji Świdnickiej w drugim tygodniu czerwca podążali szklakiem swojego patrona – św. Stanisława Kostki.

Podczas podróży zatrzymaliśmy się w Wiedniu, gdzie obejrzeliśmy Katedrę św. Stefana, a następnie kontynuowaliśmy drogę do Rzymu. Jako pierwszy zwiedziliśmy Watykan, gdzie najpierw została odprawiona dla nas Msza Święta, po której nasz ksiądz przewodnik Łukasz Czaniecki opowiedział historię tego miejsca i oprowadził nas po Bazylice św. Piotra i Pawła, gdzie mogliśmy pomodlić się przy grobie Papieża św. Jana Pawła II. Następnie czekało nas długie zwiedzanie, zobaczyliśmy m.in. Plac Wenecki, Most św. Michała, Plac Navona, Panteon, Forum Romanum, Fontannę Di Trevi i piękne Schody Hiszpańskie.

W kolejnych dniach zwiedziliśmy Bazylikę Rzymską- św. Jana na Lateranie, gdzie mogliśmy uczestniczyć we Mszy Świętej, a następnie zobaczyliśmy Święte Schody, Baptysterium San Giovanni, Kościół św. Andrzeja Baboli, gdzie znajduje się grób naszego patrona św. Stanisława Kostki i Bazylikę Matki Bożej Większej oraz Koloseum. W przedostatnim dniu naszego wyjazdu odwiedziliśmy Asyż, miasto św. Franciszka i św. Klary. Po zwiedzaniu i czasie wolnym udaliśmy się na wybrzeże Adriatyckie do Cesenatico, gdzie mieliśmy chwilę relaksu nad morzem. Na zakończenie naszej wycieczki udaliśmy się do Mirabilandi, największego włoskiego parku rozrywki, gdzie każdy z nas doświadczył niesamowitych wrażeń i poczuł trochę adrenaliny.